Verslag | Schoolexcursie Rome

Heei,
Twee weekjes geleden ben ik weer terug gekomen uit het heerlijke en zonnige Rome. Ik ben samen met school voor 7 dagen naar Rome geweest als excursie reis. Het was in één woord fantastisch! De groep was gezellig, het weer was prachtig, we hebben veel cultuur gesnoven en natuurlijk heb ik weer een hoop mooie herinneringen erbij gekregen! Ik nam mijn camera tijdens de reis mee en vandaag laat ik mijn fotoverslag van de reis zien.

Let op! Sommige foto's zijn met mijn mobiel gemaakt, vandaar dat sommige foto's wat minder van kwaliteit zijn.

Op dag van vertrek moesten we al half 6 ´s ochtends op het vliegveld van Schiphol verzamelen. Het was een beetje vroeg maar gelukkig konden we tijdens onze 2,5 uur durende vlucht nog een beetje bijslapen. En na zo'n busreis van 45 minuten waren we dan eindelijk in het hartje van Rome, waar ook ons hotel bevond. De eerste dag hebben we vooral de stad verkent en natuurlijk Italiaanse pizza's en ijsjes gegeten!

Ice cream time!

Colosseum by night

De tweede dag bestond vooral uit heel veel lopen! We hebben de Galleria Borghese bezocht, geluncht in een prachtig park en hebben we de Sint Pieter bezocht. De Sint Pieter was echt prachtig en enorm groot! Als je wilde kon je ook nog met een docent mee naar de koepel van de Sint Pieter. Na een beklimming van zo'n 300 traptreden (dit was echt niet normaal veel!) hadden we een prachtig uitzicht over heel Rome.

Uitzicht over Rome vanuit de koepel van de Sint Pieter

Even een foto maken met de selfie-stok in een restaurant.

Op de derde dag zijn we naar het beroemde sleutelgat geweest, waar je als je door het sleutelgat heenkeek een uitzicht had over de Sint-Pieter. Ook mochten we gaan winkelen op een vlooienmarkt en hebben we weer heel erg veel gelopen.

De Sint-Pieter vanuit uit sleutelgat.

lopen, lopen en nog eens lopen.
Met Daniek bij het colosseum

De vierde dag in Rome bestond uit het bezoeken van Suikertaart, het Romeinse Forum en het bekendste gebouw van heel Rome, namelijk het Colosseum! Na een heerlijke lunch in het park waar we heel erg veel lastig werden gevallen door straatverkopers die selfie-stokken verkochten, kregen we ook nog even de tijd om de hobby van elke vrouw te doen, namelijk shoppen!

Op de foto met de meiden

Colosseum selfie

Met Eline en Daniek

Onze 5e dag begonnen we niet in Rome maar in Ostia. Om even een klein geschiedenislesje te doen Ostia was de havenstad van Rome en is nu een van de best bewaarde Romeinse steden van heel Italië.

De groepsfoto, wie ziet mij?

Heel veel oude gebouwen.

Proost!

Dag 6 was alweer onze laatste volle dag in het zonnige Rome. We brachten deze dag een bezoekje aan het Vaticaanse Museum (wat ik een beetje vond tegenvallen) en het Pantheon. In de middag kregen we weer wat vrije tijd en heb ik samen met vrienden en vriendinnen een ijszaak opgezocht met meer dan 150 smaken en natuurlijk weer gewinkeld.

Met Daniek en Eline bij het Pantheon

De laatste avond uiteten in Rome met de hele groep! Ik zit helemaal achteraan.

Op onze laatste dag in Rome brachten we nog even een bezoekje aan het Capitolijnse museum en na een heerlijke pizza als lunch kregen we ook nog even de tijd om wat souvenirs voor thuis te kopen. Rond een uurtje of 4 zaten we weer in de bus richting het vliegveld waar we ook nog even kunnen taxfree konden shoppen.

For the last time, ice cream in Rome.

In het vliegtuig terug naar Nederland.

Om half 12 's avonds landen ons vliegtuig weer op Schiphol en was de schoolexcursie naar Rome afgelopen. Ik vond het een hele leuk en gezellige week!

Zijn jullie wel eens op schoolexcursie geweest?

This entry was posted on zaterdag 8 november 2014 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 . You can leave a response .

11 Responses to “ Verslag | Schoolexcursie Rome ”

1. Wat een gave foto's, Rome is prachtig, ik ben er ook met school geweest, was super!

Reacties
    1. Ja Rome is echt een prachtige stad! Bedankt dat je mijn foto's zo mooi vind!

Verwijderen
  2. Wat gaaf dat je naar Rome bent geweest met school! Het lijkt me echt een hele mooie stad en dat is wel te zien aan de foto's :)

BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! Rome is echt een super mooie stad!

Reacties
    1. Ja inderdaad! Maar Istanbul leek mij ook wel heel erg leuk hoor!

Verwijderen
  4. Gave foto's! Vriendinnen van mij zijn twee jaar terug ook naar Rome geweest met een schoolexcursie. Ik ben toen helaas niet meegegaan vanwege privéredenen. Maar het ziet er zeker leuk uit Tessa!
    Liefs
    www.revive-style.blogspot.nl

BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er enorm gezellig uit! Lekker weeeer! Wij zijn naar Londen geweest, wel minder interessant dan Rome. Achteraf toch wel gebaald dat ik niet voor Italië had gekozen haha. Liefs

Reacties
    1. Ja in Italië is het natuurlijk heerlijk weer (: Maar Londen in ook echt een geweldige stad! Ik ben er afgelopen zomer nog geweest!
      Liefs, Tessa

Verwijderen
  6. Ah Rome is geweldig! Ik ben er zelf ook met school geweest! Ik heb je trouwens genomineerd voor de Liebster award. Kijk op m'n blog voor meer info! :)

Reacties
    1. Ja Rome is inderdaad echt een hele leuke stad! Bedankt voor het nomineren!