Weekendje Texel

Hi,
Vanwege wat omstandigheden is dit artikel wat laat verschenen, toch hoop ik dat jullie het nog leuk vinden om te lezen. Vorige week ben ik samen met mijn ouders en broertje een weekendje op vakantie geweest naar Texel. Het was een hele leuke korte vakantie, waarin we veel gedaan hebben. Wil je weten wat we allemaal gedaan hebben? Lees dan snel verder!

Nadat de laatste schoolbel op vrijdag voor mij en mijn broertje was gegaan vertrokken we met de auto naar Texel. Gelukkig was het niet zo ver reizen, en al snel waren we in Den Helder waar we met de grote veerpont over gingen varen. De veerpont was best groot, en had ook een restaurant aan boord. Mijn ouders bedachten gelijk om wat koffie en gebak te halen, maar voordat ze met alle etenswaren bij ons tafeltje aankwamen hoorde we alweer de bel dat we naar onze auto's moesten vertrekken, omdat de boot Texel arriveerde.

Wij verbleven in een huisje op het vakantiepark van Roompot. Het was een leuk vakantiepark met een mooi zwembad. Voor de rest deden we de eerste dag niet veel bijzonders. Ik en mijn broertje gingen zwemmen, we maakte een wandeling door de bossen, en gingen uiteten.

Zaterdag stond onze hele dag vol gepland, en gelukkig was het ook nog eens heel erg goed weer. In de ochtend gingen we eerst winkelen in de plaats "Den Burg" wat de grootste plaats van Texel is. Daarna gingen we snel door naar een jutters museum, en daarna naar de Texelse bierbrouwerij waar we een rondleiding volgde. Het was erg leuk, ondanks dat ik niks mocht proeven.

Zondagochtend regende het helaas, dus besloten we het dagje strand nog maar even uit te stellen, wel zijn we naar een vogelpark geweest wat ook erg leuk was. Op de tweede foto kun je mijn broertje met een roofvogel zien.

Maandag moesten we alweer vroeg ons huisje op het vakantiepark verlaten. Wel besloten we nog even de vuurtoren en het strand te bezoeken. En nadat we de vuurtoren hadden beklommen, en ergens lekker hadden geluncht begon de reis naar huis weer.

Het was een leuke vakantie! Zijn jullie al eens op Texel geweest?

This entry was posted on vrijdag 18 april 2014 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 . You can leave a response .

12 Responses to “ Weekendje Texel ”

1. Er zitten mooie foto's bij! Ik ben vroeger twee keer op Texel geweest, maar dat waren dagjes uit.

BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's! Ziet eruit als een leuke vakantie:) Ik ben nog niet op Texel geweest, maar ik ben zeker van plan er een keer heen te gaan.

Liefs, Isabella

3. Hoi, ik heb je genomineerd voor de Very Inspiring Beauty Award! http://xxtessie.blogspot.nl/2014/04/very-inspiring-blogger-award.html

Reacties
    1. Wat leuk dat je mij heb genomineerd!
      Liefs, Tessa

Verwijderen
  4. Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me wel super.

BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er heel gezellig uit! Texel is zo leuk!

6. Ik ben er nog nooit geweest, maar het klinkt wel supergaaf! (:
    Ik heb jullie genomineerd voor de Very Inspiring Blogger Award ;D Hier kun je er meer over lezen: http://elisabeth-star.blogspot.com/2014/04/very-inspiring-blogger-award.html

BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gezellig, zo'n weekendje weg! Ik vind die foto op het strand bij zonsondergang super mooi. :)

Reacties
    1. Ja het was heel gezellig weekend! Ik vind inderdaad de foto van de zonsondergang op het strand ook erg goed gelukt!
      Liefs, Tessa

Verwijderen
  8. Ik ben ook erg fan van Texel. Wij gaan binnenkort weer voor een weekendje Texel.

BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben ook erg fan van Texel. Wij gaan binnenkort weer voor een weekendje Texel.